ساز هایی که بهتر است خوانندگان یاد بگیرند

هرآنچه که باید از موسیقی بدانید...

ساز هایی که بهتر است خوانندگان یاد بگیرند

۷ بازديد
علاقه مندان به موسیقی بهتر است چه سازهایی را بیاموزند؟
https://s6.uupload.ir/files/10-ساز-آسان-برای-یادگیری-1۳_5bex.jpg
در بین ابزار آلات و سازهای موسیقی برخی بسیار کاربردی و جامعه هستند،و بهتر است که یک خواننده این ساز های کاربردی را فرا بگیرند.تا هم با ریتم موزیک آشنا شوند و هم با نحوه اجرای آن. ما در ادامه برایتان چند ساز پیشنهادی را معرفی می‌کنیم و با بیان کاربرد آنها شما می توانید تصمیم بگیرید که بهترین ساز برای آموزش چیست. این سازها در اکثر آهنگ های جدید ایرانی مورد استفاده قرار می گیرند.
پیانو 
اولین سازی که پیشنهاد می شود تا به سمت آموزش آن بروی،د پیانو یا کیبورد می باشد. چون این ساز کمک شایانی میکند به درک کردن موسیقی توسط شما.پس حتماً برای شرکت در کلاس های موسیقی پیانو را در اولویت خود قرار بدهید، زیرا بسیار کاربردی است.
گیتار
اگر شما هم این موضوع به ذهنتان خطور کرده است که پیانو برایتان به صرفه نیست و گران تمام می‌شود و یا بسیار جاگیر است و دسترسی به آن برایتان امکان پذیر نمی باشد، می‌توانید گیتار را جایگزین آن کنید.این ساز هم بسیار محبوب می باشد. ما به شما پیشنهاد میکنیم که با گیتار آکوستیک یا الکتریک آموزش خود را آغاز کنید.
ساز های کلاسیک
آن دسته از افرادی که به موسیقی کلاسیک بسیار علاقه مند می باشند، می‌توانند به سازهای کلاسیک روی بیاورند.ما در ادامه چند نوع از این سازها رو برای تان معرفی می کنیم:ویولن_ ویولا_ویولنسل_کنترباس
سازهای بادی برنجی
این سازها چه ساده باشند و چه پیچیده،لوله های فلزیی هستند که دریچه ها و دکمه هایی قابل تغییر دارند.برای نواختن این ساز های بادی باید در آنها بدمید. معمولاً نسبت به سایر سازه ها کم هزینه تر می باشند. برخی از این سازهای بادی برنجی عبارتند از: ترومبون_توبا_کوریا_هورن_ باریتون و سو سافون.
سازهای کوبه ای
اگر می خواهید ضرب آهنگ را درک کنید حتما این سازها را بیاموزید و با نواختن آن روحی تازه کنید.ایجاد ضرباهنگ یا همان ریتم توسط سازهای کوبه ای بسیار رایج و قابل درک می باشد. اگر بخواهیم چند نمونه از سازهای کوبه ای را نام ببریم شامل: درام_ویبرافون_ماریمبا_زیلوفن_ زنگوله_ سنج و بانگو میباشند.
سازهای بادی چوبی 
دسته دیگری از سازهایی که با دمیدن در، درونشان نواخته میشوند، سازهای بادی چوبی می باشند. نواختن این ساز ها به قدرت بدنی نیاز دارد چون برای تولید کردن صدا باید پیوسته در آن دمید. این سازها نواهای بسیار زیبا و فوق العاده ای را خلق می کنند و اکثراً در موسیقی جاز و کلاسیک کاربرد دارند. برخی از این سازها شامل: فلوت_پیکولو _فایف_ ساکسیفون_ کلارینت_ هارمونیکا _باسون و غیره می باشند.البته قابل ذکر است که در بین سازهای سنتی ایرانی، نی در این دسته قرار می گیرد.
اینها تنها قسمت کوچکی از سازهایی می باشند که یاد گرفتن آن ها کمک شایانی به موسیقی دانان می کند.شما برای انتخاب ساز مدنظر باید یکسری موارد را در نظر داشته باشید،مثلاً: امکان های موجود را در نظر بگیرید، قد و هیکل را در نظر داشته باشید و علاقه خود که از هر چیزی مهم تر است در اولویت قرار بدهید،موقعیت و محدودیت هایتان هم بسیار موثر می باشند. با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما علاقه مندان به موسیقی.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.